onsdag, maj 07, 2008

ESBRI - Sveriges svar på Nokia

Jag har nu varit några dagar i San Francisco/Silicon Valley. I går träffade jag bland annat Kimberlie Cerrone som vi har haft som talare på "Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum" 2006 och 2007. Samma dag hade hon fått tre mejl från svenskar som refererade till "Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum" och ville rådfråga henne om olika saker. Riktigt kul tyckte jag, och frågade om det är så varje dag. "Inte riktigt", blev svaret - men totalt sett har uppemot ett 90-tal personer hört av sig till henne med hänvisning till "Sweden-U.S Entrepreneurial Forum."

Så ESBRI gör som Nokia - "Connecting people". Och jag lägger gärna till " to make a difference for the development of entrepreneurship and innovation in Sweden".

Jag lämnar nu San Francisco för att åka till Kansas City och Kauffmann Foundation. Är inbjuden till en konferens om innovation som de arrangerar tillsammans med OECD.

Magnus Aronsson, vd för ESBRI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar