måndag, juli 01, 2013

Skapa konst… och några andra almedarlingar

Almedalsveckans kanske viktigaste och mest intressanta seminarium. I alla fall när det gäller ämnet kulturella och kreativa näringar, KKN. Arrangerat av yours truly, ESBRI. Vi ses där!
Vi har lämnat det relativa lugnet i Nynäshamn och är på väg mot ett almedalsveckohektiskt Visby. Vi i det här fallet är en båtlast med roll up-beväpnade kommunikatörer, organisationsfolk, tjänstemän, pr-människor, journalister, politiker, frivilligarbetare och andra på väg till den så kallade politikerveckan. En och annan vanlig turist lyckades säkert också klämma sig in bland alla almedalare, men inte är de många.

Vår vd Magnus Aronsson är redan på plats i Visby, jag är som sagt på väg, och övriga ESBRIare dräller in med jämna mellanrum under veckan. Totalt är vi fem på plats på onsdag kl 13.00 när vi kör vårt seminarium om kulturella och kreativa näringar. Om du är på plats i Visby tycker jag absolut att du ska komma förbi – vi har lyckats få ihop en smått fantastisk line up. Tycker vi själva i alla fall.

Det blir också gott om tid för nätverkande efter seminariet. Stäm gärna träff med dina kontakter i vår trevliga trädgård – vi står för jordgubbarna. Här finns eventet på Facebook för enklare spridning.

Jag kommer såklart även springa på andras evenemang under veckan. Ett av ämnena jag siktar in mig på är just de kulturella och kreativa näringarna, KKN. Jag slängde ihop en lista, med Hittas nya listfunktion, över några evenemang jag tycker verkar värda ett besök. Tipsa gärna om fler i en kommentar om ni tycker att jag har missat något.

I övrigt tänkte jag ägna resten av båtfärden för att försöka få någon ordning på veckoplaneringen. Efter en snabbkoll känns det som att det är minst fem intressanta seminarier på gång hela tiden, varje dag, hela veckan. Och samma sak med trevliga mingel och fester.

I kväll ska jag i alla fall förhoppningsvis ta mig in till Hjärna.Hjärta.Cash event/mingel. Beräknad ankomst 16.05 – hoppas vi ses under veckan!

/Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar