torsdag, juni 26, 2014

Seminariemaraton i Visby

Nu på söndag startar årets politikervecka i Almedalen. Många fastboende flyr Visby, och alla räknar med att det kommer bli större, värre och knökfullare än någonsin tidigare – ”supervalår” som det är. Och det mesta tyder nog på det, över 3 200 registrerade evenemang var det sist jag kollade. Det är i runda slängar 1 000 fler än förra året, då programmet redan kändes rätt övermäktigt…

Jag kommer hursomhelst att vara på plats under veckan och springa på så många intressanta seminarier som det bara är möjligt. Jag kommer framförallt att koncentrera mig på de som handlar om entreprenörskap, innovation eller företagande på ett eller annat sätt.

Ett område som jag tänkte kika lite extra på i år är attraktiva städer/stadsutveckling. Temaartikeln i nya numret av Entré handlar om det, och intresset har bitit sig fast. Några programpunkter jag kollat in är bland annat Rambölls seminarier om just attraktiva städer, Företagarnas seminarium om vilken roll småföretag spelar för utveckling i städer och Västsvenska Arenans seminarium om stadsplanering i Sveriges tre storstäder.

Jag återkommer med rapporter från Almedalen här på esbribloggen under nästa vecka.

Kom gärna med tips på intressanta tillställningar, om städer eller annat!

/Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar