tisdag, november 01, 2016

Överblick av ekosystemet för startups

I torsdags deltog jag, min kollega Jelena och vår praktikant Björn i Stockholm Startup Landscape som arrangerades av Venture Cup, SEB och THINGS. Evenemanget var i SUP46:s lokaler. Det är ett återkommande kvällsevenemang där många organisationer och företag får tillfälle att presentera sina verksamheter genom korta pitchar från scenen. Den här gången var det ett tjugotal aktörer som tog tillfället i akt.

Jag berättade om Esbris verksamhet, och det är verkligen en utmaning att klämma in allt väsentligt i en presentation på två minuter. Men jag tror att jag lyckades ganska bra, för ett antal nyfikna deltagare kom fram till oss under det efterföljande minglet.

Startup Landscape är ett viktigt initiativ både för de organisationer som vill synas och för startups som får veta vart de ska vända sig med sina frågor och utmaningar.

Vi ser fram emot kommande event!

/Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar